Split- en Smartrun

Splitrunnen in 5 stappen ...

  1. Je maakt eerst een testselectie Voor de split-run heb je een selectie van je doelgroep nodig waar je de test mee gaat uitvoeren. Bijvoorbeeld 10% van je volledige doelgroep.
  2. Vervolgens maak je de e-mails waarmee je wilt testen. Afhankelijk waarop je wilt testen (bijvoorbeeld: opens, clicks, bepaalde call-to-actions, clickthrough rate of de conversie van een specifieke link), moet de verschillende varianten aangemaakt worden.
  3. Om de split-run te verzenden kies je in de Quickmail optie voor het quickmail type "Splitrun". Hierna selecteer je de testselectie, de te versturen e-mails en tot slot versturen.
  4. Na de verzending is het raadzaam om een paar uur te wachten met het selecteren van de winnaar. Niet iedereen opent/klikt meteen in de mail meteen dus je zal pas na een paar uur concrete resultaten kunnen zien. De daadwerkelijke eindresultaten zijn pas na 2 dagen te zien omdat dan alle bounce informatie binnen is en 95% van de kliks en opens dan ook binnen zijn.
  5. Als je de statistieken hebt bekeken kun je de winnaar bepalen en deze versturen naar je rest bestand.

Smart-runnen: de split-run maar dan volledig geautomatiseerd

De Smart-run neemt veel van de handmatige acties van de Split-run uit handen. Je hoeft hierbij namelijk maar eenmaal een selectie te maken van de grote van je testbestand.

Je selecteert vervolgens het selectiecriterium (clicks, opens of clickthrough) en klaar. Clang verstuurd automatisch de winnende variant naar de rest van je bestand na een door jou vastgestelde periode!

mg-7885-1.jpg

Meer weten over Clang?

Neem contact op met Niels Davids (Sales Executive) via:

Terug