Klantcase: Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs

CTO’s tussen 40-75% door relevante content

Uitdaging

Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs heeft een grote groep particuliere klanten en wil graag effectief met deze klanten communiceren. De relevantie van je content is meteen zichtbaar in je CTO en dus was de wens van Zicht om relevante content te kunnen mailen naar haar klanten. Hierdoor krijgt dus niet iedereen dezelfde boodschap en aanbieding gepresenteerd, maar is dit gepersonaliseerd.

Oplossing

In Clang is een campagne gebouwd waarin Zicht gebruik maakt segmentatie. Hiertoe moest eerst de database verrijkt worden en bijvoorbeeld in beeld gebracht worden welke klanten in de markt waren voor een reisverzekering met wintersportdekking. Allereerst is er een algemene nieuwsbrief in het thema winter naar alle klanten verstuurd met daarin onder andere een test over wintersport en verzekeren. Alle klanten die op die specifieke content klikten, kregen de tag ‘wintersport’ in Clang. In de database is de klantdata verrijkt met gegevens over wie al een reisverzekering heeft en welke dekkingen (wintersport of annulering) daarop zitten. Op basis van deze gecombineerde data, kon de campagne verder worden geoptimaliseerd. Er is gebruik gemaakt van segmentatie waardoor klanten op basis van hun profiel de voor hen relevante content kan worden toegestuurd. Mensen zonder interesse in wintersport of die juist al een wintersportdekking op hun verzekering hadden, kregen dus bijvoorbeeld geen mailings over reisverzekeringen met wintersportdekking.

Resultaat

De campagne leverde 1.600 leads op die een mailing over de reisverzekering met wintersportdekking is toegestuurd. De Open Rate van die mailing was maar liefst 82,16%. Door het verder in gebruik nemen van segmentatie in haar mailings, realiseert Zicht nu mailings met CTO’s tussen de 40 en 75%!

Wil jij jouw marketing automation ook naar een hoger niveau tillen? Neem contact met ons op! We kletsen graag vrijblijvend met je over de kansen en mogelijkheden!
Contact opnemen

Bekend van: