Creëer impact met Subject Line Optimiser

Geschreven door Femke van Zelst & Grace Roberts

35% van je ontvangers bepaalt op basis van je onderwerpregel of hij je e-mail wel of niet opent. De eerste indruk is dus heel belangrijk. Maak daarom een slimme onderwerpregel met behulp van de Clang feature Subject Line Optimisation. Slimme marketeers weten dat de nieuwste technologieën hen kunnen helpen bij het maken van een geweldige eerste indruk en daarmee hun doelgroep aanzetten tot actie en een langdurige klantrelatie opbouwen en behouden.

Artificial Intelligence (nee, we hebben het niet over robots die de wereld domineren) is de nieuwste sensatie in marketingtechnologie en in dit blog leggen we je uit hoe nuttig en flexibel dit kan zijn bij het maken van succesvolle campagnes. We laten je zien wat de voordelen zijn van het gebruik van AI om effectieve onderwerpregels te creëren.

Het verbeteren van je onderwerpregels met behulp van AI is een mooie manier om kennis te maken met alle mogelijkheden van Artificial Intelligence. In dit blog leggen we je uit hoe je de AI feature ‘Subject Line Optimisation’ in Clang kunt gebruiken en hoe je daarmee je onderwerpregel kunt verbeteren en de ROI van je e-mailcampagnes kunt verhogen.

Waar richt Subject Line Optimiser in Clang zich op?

Subject Line Optimisation in Clang kijkt naar de volgende kenmerken bij het beoordelen van het succes van je onderwerpregel.

  • Tone of voice
    De tone of voice die je in je e-mail gebruikt is heel belangrijk. Hoe wil je klinken in je e-mails en past het bij je merk? Banken gebruiken bijvoorbeeld geen informele, overdreven vriendelijke toon maar juist meer een informatieve toon.
  • Lengte
    Uit onderzoek blijkt dat een optimale onderwerpregel 41 tekens bevat. Maar geldt dat ook voor jouw ontvangers? Wij kijken naar de voorkeuren van je doelgroep uit het verleden en doen suggesties op basis van hun gedrag.
  • Personalisatie
    Personalisatie gaat verder dan het gebruiken van de naam van de ontvanger in de onderwerpregel. Met de Subject Line Optimiser in Clang kun je verschillende onderwerpregels maken om naar verschillende demografische gegevens in je profiel te gaan. Zelfs met een klein beetje personalisatie kun je je open rates met 50% verhogen.
  • Taal
    De taal die je gebruikt, kan de manier waarop je ontvangers op je e-mails reageren veranderen. Specifieke woorden kunnen negatief gedrag veroorzaken. Als bank ga je bijvoorbeeld geen emoji’s en vakjargon gebruiken.

Hoe werkt dat in de praktijk?

Wanneer je de AI features voor je onderwerpregel in Clang gebruikt, zal alleen het bekijken van het algemene advies je niet helpen je open rates te verbeteren. Elk bedrijf moet zijn doelgroep individueel beoordelen. Daarom gebruikt de Subject Line Optimiser in Clang geen internationale standaarden om voorspellingen en suggesties te doen, maar gebruikt het historische resultaten uit Clang en analyseert het eerder goed presterende campagnes.

Oftewel de Subject Line Optimiser baseert zich op historische touchpoints. Het advies over de onderwerpregel ontvang je voordat je de e-mail verstuurt. Het geeft je tips over hoe je je onderwerpregel kunt finetunen om betere resultaten te bereiken.

Leer als een machine

Als marketeer moeten we allemaal vooroplopen met nieuwe, innovatieve technologie om voortdurend onze campagnes en eigen kennis te verbeteren. Artificial Intelligence kan je helpen bij het verbeteren van de effectiviteit van je onderwerpregels, waardoor je omzet zal stijgen.

Het gebruik van AI kan niet alle kleine problemen van het leven oplossen, maar het is een geweldige plek om te beginnen bij het produceren van effectieve onderwerpregels voor succesvolle marketingcampagnes. Lees meer over de nieuwste AI-functies van Clang en ontdek de voordelen.

Geen blog meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief, ga je akkoord met het Privacy Statement van e-Village en kunnen je gegevens worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Je kunt je hiervoor op elk moment afmelden.

Bekend van: