Home Blog Omnichannel marketingplatform Clang introduceert nieuwe campagne-objecten

Omnichannel marketingplatform Clang introduceert nieuwe campagne-objecten

Omnichannel marketingplatform Clang introduceert nieuwe campagne-objecten

Geschreven door Team e-Village / 19 juni 2017 / Innovatie

Leer je klanten kennen en ga klantgericht te werk met de zeven nieuwe objecten van Clang. Met de introductie van deze nieuwe objecten opent Clang de deur naar nog krachtigere omnichannel campagnes. Het is bewezen dat omnichannel een werkende strategie is in de e-commercebranche. De consument heeft steeds meer eisen en uitgebreide keuze. Het vergelijken van prijzen en diensten is tegenwoordig niet meer weg te denken en een dagelijkse bezigheid geworden. Met de introductie van de nieuwe Campagne-objecten kun je jouw strategie omnichannel-proof maken.

7 nieuwe omnichannel objecten

Callcenter

Gebruik het Callcenter-object om gegevens van jouw klanten, die gebounced zijn, door te sturen. Het callcenter ontvangt een bestand met de gegevens, zodat al deze klanten nagebeld kunnen worden. Je kunt zelf de frequentie bepalen voor het doorsturen: dagelijks, wekelijks etc. Hierbij kun je ook een tijdstip instellen. Of een threshold van een x-aantal records.

Printer

Het Printer-object werkt op dezelfde manier. Klanten ontvangen in dit geval een brief. Gebruik dit object ook om bijvoorbeeld een signaal te sturen naar een printbedrijf wanneer een klant op een bepaalde link heeft geklikt. Geef aan welke velden en welke brief er verzonden moeten worden. Dit kan dus geheel gepersonaliseerd worden. Zowel het Callcenter- als het Printer-object staan nu klaar in Clang.

Opened, Clicked & Bounced

Opened, Clicked & Bounced in Clang

In Clang was het altijd al mogelijk om realtime te reageren op activiteiten uit de verzonden e-mails. Met deze drie nieuwe campagne-objecten is het nu nog makkelijker om klanten het juiste proces te laten doorlopen op basis van hun open-, click- en bouncegedrag. Door deze objecten in te zetten na de verzending van je mailing, kun je eenvoudig bouncers en non-responders opvangen en via een alternatief kanaal benaderen of exporteren naar een bestand. Allemaal vanuit dezelfde campagne.

Bucket

Bucket in Clang

Dit object maakt het mogelijk om klanten, die de mail niet geopend hebben, op te vangen. Na een bepaalde tijd of na het bereiken van een bepaald aantal kunnen deze klanten doorgestuurd worden naar een ander proces. Bijvoorbeeld een alternatief pad in je huidige campagne, een Export of een andere campagne.

Export

Export in Clang

Wil je de klanten (die bijvoorbeeld uit een Bucket-object komen) exporteren naar een bestand? Dat kan. Hiervoor gebruik je de ExportWizard die al in Clang zit. Hierdoor kun je een bestand naar de FileManager of naar een externe locatie uploaden.

Creëer je eigen Campagne-objecten

Naast deze nieuwe objecten, is het ook mogelijk om eigen Campagne-objecten te creëren voor jouw omnichannel strategie. Als je een eigen Campagne-object maakt, kan je een icoon selecteren, zelf een icoon maken of er één uploaden. Je bepaalt zelf onder welke categorie je dit object opslaat of een nieuwe (eigen) categorie aanmaken. Ons team heeft de Callcenter- en Printer-objecten al aangemaakt, deze kunnen als voorbeeld gebruikt worden. Een Campagne-object kan opgeslagen en opnieuw gebruikt worden voor een andere campagne. Dit is heel handig en bespaart tijd!

Creëer je eigen Campagne-objecten

Facebook Lead Ads plug-in

Verzamel nu ook links met Facebook Lead Ads plug-in. Hiermee is het mogelijk om de leads, gegenereerd via Facebook, direct in Clang te zien. Deze data kun je gebruiken om bijvoorbeeld een campagne te bouwen. Het genereren van leads is nooit zo leuks geweest als nu! Wil jij ook gebruik maken van de Facebook Lead Ads plug-in? Wij helpen je graag verder!

Scroll omhoog