Een verborgen juweeltje – Mobile Inbox berichten

Geschreven door Grace Roberts

Met de komst van smartphones en mobiele apps is de communicatie tussen bedrijf en consument opnieuw uitgevonden en is de marketingwereld op z’n kop gezet. Apps geven ons de mogelijkheid om onze doelgroep 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken.

We kennen ze allemaal, het kleine stipje op onze mobiele apps. Dat kleine stipje wat naar je lonkt tot je er aandacht aan hebt gegeven. Dit is je Mobile Inbox – iets wat we moeilijk kunnen negeren. Bij e-Village hebben we in de loop van de tijd veel geleerd als het gaat om Mobile Inbox berichten, als markteers én als consument. We weten wat vervelend is, wat onze aandacht trekt en wat ons overhaalt om de app te openen. Die kennis komt terug in ons platform.

Maar wat is Mobile Inbox precies?

Even terug naar de basis. Wat is Mobile Inbox? Het sleutelwoord is hier ‘mobile’. Het is als een e-mail inbox, maar dan in je app. Het geeft jou een veilige ruimte om meldingen en berichten van de app te bewaren. Push Notifications en In-App Messaging zijn geweldige kanalen om aandacht te trekken voor kortdurende acties, maar Mobile Inbox is een plek waar je berichten plaatst die langer relevant zijn voor je doelgroep. Allemaal netjes opgeruimd in een inbox in jouw app, waardoor de gebruiker zo min mogelijk wordt gestoord.

En hoe werkt de mobile inbox?

We ontgrendelen onze telefoons gemiddeld 100 keer per dag. Dat is bijna 10 keer per uur dat we wakker zijn. Dus wat gebeurt er als je een Push Notification verstuurt, maar de gebruiker deze (per ongeluk) weg klikt? Dan kunnen ze niet meer bij de informatie van de Push Notification. De oplossing hiervoor is Mobile Inbox.

Met Clang verstuur je Inbox berichten naar je app gebruikers, welke netjes worden opgeslagen in hun app. Met Clangs Mobile Inbox geven we marketeers een nieuwe oplossing om hun gepersonaliseerde berichten in de app te delen en op te slaan, zodat de gebruiker deze op elk moment rustig kan nalezen.

Push Notifications zijn geweldig om je gebruikers naar de app te sturen, In-App Messaging houdt je gebruiker in de app en Mobile Inbox zorgt dat ze terugkomen voor meer.

Een aantal voorbeelden

Er zijn veel slimme manieren waarop je Mobile Inbox kunt gebruiken om je doelgroep te bereiken met gesegmenteerde, ultra-persoonlijke berichten.

Kortingscodes

Zoals eerder genoemd, zijn Push Notifications een goede manier om mensen naar je app te leiden. Maar is dat ook het beste kanaal om kortingscodes in te communiceren die langer geldig zijn? Een Push Notification verdwijnt namelijk als je erop klikt. Zelfs simpele kortingscodes als ZOMER10 kun je vergeten als je deze een paar weken geleden hebt gelezen. Laat staan de unieke kortingscodes zoals N13TT30NTH0D3ND1T. En deze codes zijn vaak langer geldig, soms zelfs een jaar. Met Mobile Inbox zorg je ervoor dat de gebruiker deze code netjes terug kan vinden en jij geen omzet misloopt!

Persoonlijke aanbevelingen

Werk je in de travel branche? Wij hebben veel gewerkt met partijen als Transavia, die geweldige persoonlijke aanbevelingen sturen naar hun doelgroep. Met Mobile Inbox kun je de beste bestemmingen aanbevelen, waarvan je weet dat deze passen bij je app gebruiker. Als je dit via In-App Messaging doet, kan de gebruiker er op dat moment op in gaan, maar vervolgens het berichtje niet meer terughalen. Met Mobile Inbox wordt het bericht bewaard en kan de gebruiker er elk moment naar kijken en de bestemming boeken. Mobile inbox is daarom een geweldige manier om je doelgroep te helpen om nieuwe bestemmingen te ontdekken en engagement en klanttevredenheid te verhogen. Uiteraard is het ook mogelijk om dit te doen voor producten in plaats van bestemmingen, zodat het toepasbaar is voor jouw bedrijf.

Tutorials

We hebben een hele korte aandachtsspanne en we denken vaak dat we alles al weten. Maar soms besef je je dat het toch wel handig was geweest om die tutorial in de app niet over te slaan. Bespaar je supportteam vele telefoontjes en stuur je app gebruiker naar hun Mobile Inbox, waar je de onboarding tutorial van de app hebt opgeslagen. Zo kan de gebruiker hier later nog eens rustig naar kijken.

Nieuwe features en updates

Als je net als ons bent, ben je constant bezig met het aanpassen en uitbreiden van je product. Als je focus binnen het bedrijf vooral op de app ligt, wil je dat de eindgebruiker op de hoogte is van alle toffe features in de app. Het is dan essentieel om je app gebruikers via Mobile Inbox op de hoogte te stellen van nieuwe features en updates in de app. Zo weet je dat ze optimaal gebruik maken van de app!

Waar wacht je nog op?

Service en eenvoud zit in de kernwaarden van e-Village. Mobile Inbox in Clang biedt de gebruiker een intuïtieve, persoonlijke ervaring om gemakkelijk je app te gebruiken en op de hoogte te blijven van alles wat voor hem belangrijk is.

Benieuwd naar Mobile Inbox in Clang? Kijk samen met een consultant hoe je Mobile Inbox voor jouw app kunt inzetten!
Contact opnemen

Geen blog meer missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

  • Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief, ga je akkoord met het Privacy Statement van e-Village en kunnen je gegevens worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Je kunt je hiervoor op elk moment afmelden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bekend van: