Activiteit in Klantrecord

Het doel van e-mailmarketing is om zoveel mogelijk ontvangers aan te zetten tot actie. Je doet er alles aan om ervoor te zorgen dat zij de e-mail openen, hem lezen en erin doorklikken. Het is echter onvermijdelijk dat iedere database ook records bevat die niets doen, slapende records die je wilt reactiveren met een specifieke trigger. Clang is in staat om de datum van de laatste verzending, de laatste open en de laatste klik in een klantveld vast te leggen. Maak je gebruik van de conversiemeten, dan kan ook de datum van laatste conversie worden opgeslagen. Zodat je ook klanten die juist wel geklikt hebben, kunt benaderen met een specifieke actie.

"Selecteer alle klanten die de afgelopen 3 maanden een e-mail hebben ontvangen en al 6 maanden niet meer in een e-mail geklikt hebben" Dit is een profielregel waar veel reactivatiecampagnes om draaien. Standaard biedt Clang de velden "datum aangemaakt" en "datum laatst gewijzigd" aan. Met deze module kun je daar ook nog activiteitvelden aan toevoegen. Met behulp van de klantactiviteitvelden kunnen profielen worden berekend die in een dagelijkse campagne alle slapende records mailt, eventueel met een cadeaubon, een kortingsactie of gewoon via een remindermail. Voor een reactivatiecampagne raden wij aan om ook de module voor codelijsten te bekijken, hiermee worden eenvoudig webshop kortingscodes verstrekt.

Hoe wordt deze module gebruikt? Er kan een proces worden ingericht dat bij elke vorm van klantactiviteit een datum bijwerkt bij de klant. Dit zijn klantoptievelden in een brand waar een datum in staat. De volgende activiteiten kunnen worden ingericht:

  • Datum laatste verzending
  • Datum laatste open
  • Datum laatste klik
  • Datum laatste conversie

Deze informatie kan eenvoudig worden gebruikt in de (verzend)profielen of campagnes.

Uiteraard is het mogelijk om in overleg te bepalen of hier andere velden aan toe kunnen worden gevoegd, zoals de laatste bounce datum. Direct nadat het maatwerk live gaat zullen de eerste activiteiten worden bijgewerkt, dit proces is realtime.

Als een brand reeds activiteit heeft gehad en de velden dus met terugwerkende kracht moeten worden gevuld zijn hier conversiemogelijkheden voor. Voor nieuwe brands is dit niet nodig omdat er nog geen activiteit is geweest.

mg-7885-1.jpg

Meer weten over Clang?

Neem contact op met Niels Davids (Sales Executive) via:

Terug