Haal meer uit je app met
Mobile App marketing

Mobile App marketing is een strategie om je app gebruikers beter te laten engagen met je app. In deze strategie communiceer je met je gebruikers via verschillende kanalen, die allemaal hun eigen steentje bijdragen aan het doel: meer waarde bieden aan je app gebruikers, zodat ze langer en vaker van de app gebruik maken. Hierdoor bouw je een hogere klantloyaliteit op.

Onder Mobile App vallen 3 kanalen: Push Notifications, In-App Messaging en Mobile Inbox.

Push Notifications

Met Push Notifications stuur je gebruikers naar je app. Dit doe je met de juiste boodschap, perfect getimed, aan de hand van data die je hebt van je gebruikers.

In-App Messaging

Met in-app messaging bereik je 100% van je app-gebruikers in elke fase van de customer journey met gepersonaliseerde berichten op basis van het gedrag van de gebruiker.

Mobile Inbox

Mobile Inbox is een gepersonaliseerde inbox voor je app gebruikers. Het helpt jou om gebruikers meer betrokken te houden in de app.

VodafoneZiggo bereikt 100% van hun app-gebruikers

VodafoneZiggo verstuurt facturen, updates en uitgebreide berichten via Mobile Inbox om engagement met hun doelgroep te verhogen. Doordat Clang alle voorkeuren en interesses opslaat, verstuurt VodafoneZiggo het juiste bericht, via het juiste kanaal, op het juiste moment.

Hoe pak je een Mobile App strategie aan?

Allereerst stel je jezelf de vraag: wat wil je bereiken met je Mobile App strategie? Wil je dat jouw gebruikers langer en beter gebruik maken van de app? Of wil je conversie verhogen? Vervolgens ga je kijken naar het soort berichten wat je kunt inzetten.

Haal meer uit je app

Aanbiedingen

Waarschijnlijk gebruik je al e-mail en paid kanalen om je aanbiedingen aan de man te brengen. Ga een stap verder! Gebruik Push Notificitations, In-App Messaging en Mobile Inbox om relevante aanbiedingen te communiceren met je doelgroep. Segmenteer op basis van het gedrag en interesses van je potentiële klant en maximaliseer de attentiewaarde.

Onboarding

Heeft iemand je app net gedownload? Zorg voor een soepele onboarding. Heet de gebruiker welkom, laat met In-App Messaging zien hoe de app werkt en vergeet niet op de eerste dag een Push Notification te sturen. Gebruikers die op de eerste dag een Push Notification ontvangen, zijn namelijk eerder geneigd vaker terug te komen naar je app. Verzamel ook direct informatie van je gebruiker, zodat je hun profielen kunt verrijken en dit later in andere campagnes kunt gebruiken.

Updates

Push Notifications en Mobile Inbox zijn perfecte kanalen om updates te sturen over een product, bestelling of feature in de app. Ze hebben een hoge attentiewaarde en op deze manier houd je de gebruiker snel en effectief op de hoogte.

Abandoned Cart

Op het moment dat een gebruiker een product in zijn winkelwagen heeft geplaatst en vervolgens de app verlaat, kun je hen met Push Notifications terug leiden naar de app en verleiden om hun bestelling af te maken. Je kunt ze ook inspireren met andere producten die relevant zijn via In-App Messaging of Mobile Inbox.

Al je relevante data op één plek

Met het marketing automation platform Clang verzamel je alle data op één plek. Zo kun je (potentiële) klanten bereiken met gepersonaliseerde campagnes die gebaseerd zijn op hun eigen gedrag. Naast de geïntegreerde kanalen, zoals e-mail, SMS, Facebook en landingspagina’s, communiceert Clang ook optimaal met jouw app. Door middel van een interactieve feedbackloop wordt appgedrag real time teruggeschoten naar Clang. Zo weet je bijvoorbeeld precies in welke producten jouw klant geïnteresseerd is en kun je hier op inspelen met je campagnes.

Wil jij meer uit je app halen en beter engagen met je app gebruikers door Mobile App marketing in te zetten? Wij helpen je graag!

Laat het ons weten

Meer uit je app halen met
Mobile App marketing?

Laat het ons weten! Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bekend van: