Clang does it again!


Clang is totaal vernieuwd

Compleet Nieuw

31 maart 2017 was de grootste release van Clang sinds de introductie in 2008. De gehele applicatie is van voor tot achter herzien en opnieuw opgebouwd volgens de laatste technieken. Naast een fris design, is het gebruiksgemak verder verbeterd waardoor je met nog meer gemak de meest succesvolle e-mailcampagnes kunt samenstellen. Lees hieronder verder over de veranderingen in Clang.

Wil jij ook meer succes met jouw e-mailmarketing? Neem dan nu contact met ons op Neem dan nu contact met ons op of:

1. Nieuwe look&feel

Geïnspireerd door Material Design zijn alle overbodige shadows en gradients weggelaten. Daarnaast is er een nieuwe iconenset uitgetekend. Elke kleur staat voor een bepaalde actie of categorie.

2. Hogere productiviteit

Het schakelen tussen profielen, e-mails en formulieren kost tijd. In Clang 3.0 hebben we de workflow aangepakt. Zo kun je nu snel schakelen tussen de verschillende onderdelen van je campagne.

3. Nieuwe Campaign Designer

De Campaign Designer is volledig opnieuw opgezet. Dezelfde flexibiliteit, maar nóg meer gebruikersgemak. Zoals het toevoegen van notities bij het bouwen en onderhouden van de mooiste campagnes.

4. Meer gebruiksgemak

Met Clang 3.0 zijn diverse handige functionaliteiten ontwikkeld. Zoals zelf eenvoudig snelkoppelingen maken naar veelgebruikte onderdelen. Ook handig als je informatie wilt delen met collega’s of onze support desk!

Slimme Campagnes

Slimme campagnes vereisen een slimme Campaign Designer. Daarom hebben we kritisch gekeken naar de indeling en functionaliteiten hiervan. De Campaign Designer is gelukkig nog steeds herkenbaar, maar qua interactie veel gemakkelijker geworden in het gebruik.

1

Context-menu

Wil je een deel van je campagne kopiëren om verderop in de flow nogmaals te gebruiken? Selecteer simpelweg de objecten. Via het context-menu dat tevoorschijn komt kan je de selectie dupliceren of verwijderen.

2

Zoomen

Ben jij vaak bezig met grote, complexe campagnes? Het is nu mogelijk om in- en uit te zoomen en gemakkelijk te navigeren. Zo vind je gemakkelijk je weg.

Campaign Designer
3

Snel switchen

In een campagne is nu een nieuw menu zichtbaar. Hier vind je alle gekoppelde e-mails en formulieren terug. Zo kun je snel de Campaign Designer verlaten om de content te veranderen en switch je met hetzelfde gemak weer terug.

4

Notities

Voortaan kun je notities toevoegen aan je object. Handig om je collega’s te informeren bij specifieke campagneflows.

Objecten Library
nu nog overzichtelijker

De Objecten Library is een nieuw onderdeel binnen de Campaign Designer. Vanuit de Objecten Library sleep je het object gemakkelijk naar je grid.

Library

Campagne Objecten zijn gemakkelijk te vinden door de overzichtelijke Objecten Library. Alle objecten zijn gecategoriseerd terug te vinden en elke categorie heeft zijn eigen kleur. Handig om het overzicht te bewaren.

Favorieten

De nieuwe Objecten Library geeft je de gelegenheid om al je favoriete objecten als "Favoriet" aan te merken. Je vindt ze dan in een eigen sectie terug van de Objecten Library. Zo heb je ze altijd direct binnen handbereik.

Objecten Library

Adembenemend Design

Clang 3.0 ziet er frisser en moderner uit dan ooit te voren. Er is grondig onderzoek gedaan naar de laatste designtrends. Er zijn wireframes ontwikkeld en elk onderdeel is onderworpen aan de nieuwe stijlgids.

blog-item-image

Leesbaar & Kleurrijk

Open Sans is het nieuwe lettertype van Clang 3.0. Dit is hét lettertype dat in alle gevallen nog goed leesbaar is. Ook wanneer er veel elementen zichtbaar zijn binnen één scherm. Qua kleur maakt Clang gebruik van een harder blauw, waardoor Clang weer een moderne uitstraling heeft. Daarnaast zijn kleuren gekozen die mooi contrasteren.

blog-item-image

Unieke Iconen

Speciaal voor Clang is er een compleet nieuwe iconenset gecreëerd. Elk icoon heeft een eigen kleur gekregen, die weer staat voor een bepaalde categorie of handeling. Zo wordt de kleur rood gebruikt wanneer er dingen weggehaald worden. Groen om elementen toe te voegen. En geel wordt gebruikt om iets onder de aandacht te brengen.

blog-item-image

Uitnodigend Klikken

Een knop is bedoeld om op te klikken. En om dit duidelijk in beeld te brengen hebben we gekozen voor een heldere, blauwe kleur met grote, opvallende letters. Er is altijd een groot verschil in contrast, wat een belangrijk element is bij de call-to-action. Licht op donker, donker op licht. Het is altijd goed leesbaar.

blog-item-image

Invullen met Plezier

Het is belangrijk om een formulier zo functioneel mogelijk te presenteren. Het moet dus gemakkelijk zijn om diverse elementen in te vullen. Maar het is ook belangrijk dat de foutmeldingen op de juiste manier gepresenteerd worden. Je wilt direct zien dat je daar nog een actie moet doen. Hier is allemaal rekening mee gehouden in het nieuwe Clang.

blog-item-image

Stijlvolle Grafieken

Minimalisme is het toverwoord wanneer het om grafieken gaat. Mooi, maar vooral doeltreffend. En het doel van elke grafiek is dat deze in één oogopslag goed leesbaar is. Door veel contrast te gebruiken, dikke lijnen en kleuren die elementen goed onderscheiden. Met dit uitgangspunt zijn alle grafieken compleet nieuw ontworpen. Minimalistisch, mooi, en bovenal, functioneel!

blog-item-image

Overzichtelijke Tabellen

Bij tabellen is het belangrijk dat de informatie niet te dicht op elkaar staat. Er moet genoeg ruimte zijn om de informatie snel en duidelijk af te lezen. Naast het lettertype is kleurgebruik hier erg belangrijk. Dat staat weer voor contrast. Wanneer er weinig ruimte is om een tabel weer te geven, of wanneer een tabel veel data bevat, dan is deze in het nieuwe Clang toch goed leesbaar.

  • 3500000000

    E-mails per jaar

  • 750

    Grote merken

  • 17000

    Actieve campagnes

  • 30000000

    SMS'jes per jaar

Scroll to Top