Home Blog Valentijnsdag ideeën❤️: tips voor jouw e-mailmarketing

Deel dit artikel

❤️ Valentijnsdag: ideeën voor jouw e-mailmarketing

Valentijnsdag ideeën❤️: tips voor jouw e-mailmarketing

Geschreven door Renée van der Walt / 14 januari 2019 / Content

De meest romantische dag van het jaar vindt al sinds de 14e eeuw plaats op 14 februari. Wij geven je in dit blog vijf Valentijnsdag ideeën om van jouw Valentijnscampagne een succes te maken.

Tip 1: Segmenteer, personaliseer en wees relevant

In het huidige e-mailtijdperk zijn segmenatie, personalisatie en relevantie bijna randvoorwaarden voor succesvolle e‑mailmarketing. Tijdens Valentijnsdag is het aan te raden deze drie technieken verder uit te diepen, zodat het succes van je Valentijnscampagne nog groter wordt.

Tip 2: The power of love

De kracht van de Valentijnscampagne zit hem in de boodschap, in het verhaal. Welk verhaal wil jij vertellen en niet welk verhaal wil jij verkopen. Door een relevant en uniek verhaal te vertellen, worden klanten vanzelf getriggered om een product of dienst bij je af te nemen. Zelfs producten en diensten die niet romantisch zijn, kunnen door een verhaal romantisch worden gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan ‘Ware liefde, zit vanbinnen’ voor een vitamine en voedingssupplementen producent.

Tip 3: Alles is liefde

Tijdens Valentijnsdag draait natuurlijk alles om liefde. Om de liefde tussen twee geliefden, maar ook tussen vrienden, tussen mens en dier en niet te vergeten tussen jou en je klanten. Oftewel, alles is liefde. Staar je tijdens Valentijnsdag dus niet stuk op de liefde tussen twee geliefden, maar maak gebruik van verschillende verkoop mogelijkheden. Kies in je Valentijnscampagne bijvoorbeeld voor meerdere momenten om verschillende ‘liefdes’ te benadrukken. Zo vergeet je niemand!

Tip 4: Liefde is…

Liefde is veel meer dan elkaar een cadeau geven. Denk bijvoorbeeld aan een persoonlijk gedicht of een romantische wandeling door het bos. Natuurlijk is het lastig om met elke klant een romantische wandeling te maken, maar probeer op een leuke manier jouw liefde te tonen tijdens jouw Valentijnscampagne. Denk aan een persoonlijke kortingscode of aan langere openingstijden. En als ze op het laatste moment nog geen cadeau hebben gekocht kun je ze met een digitale giftcard ook nog iets extra’s bieden.

Liefde is ook aandacht geven aan minder actieve klanten in je database tijdens Valentijnsdag. Zeg dat je ze mist en leg ze uit waarom ze weer bij je terug moeten komen. Misschien kan je ze met een mooie Valentijnskorting overhalen om weer actiever klant te worden.

Tip 5: I love rock ‘n roll

Naast je actieve Valentijnscampagne is het goed om andere, misschien wel geautomatiseerde kanalen, ook in een liefdesjasje te hijsen. Op deze manier breng je je boodschap op een heldere en uniforme manier over. Denk bijvoorbeeld aan je orderbevestigingen. Ook daar misstaat een beetje extra liefde niet. Dit kan natuurlijk met kleur- en emoji-gebruik, maar denk ook aan de cross- en upsell mogelijkheden. Je transactionele e-mails worden beter gelezen dan je commerciële uitingen, dus plant na aankoop van een Valentijnscadeau vast een zaadje voor een volgende aankoop.

Wrap up

Valentijnsdag biedt mooie kansen voor jou als e-mailmarketeer. In dit blog hebben we je vijf tips gegevens om nog meer uit je Valentijnscampagne te halen. Mocht je toch nog hulp nodig hebben, of wil je dat wij een technische check voor je uitvoeren? Dan kun je hier een eenmalige Email Review aanvragen! En check natuurlijk ook nog even onze E-mail Benchmark om het juiste verzendtijdstip te bepalen.

Bonustip: Onderwerpregels

Tijdens Valentijnsdag worden er veel e-mails gestuurd. In ons blog over onderwerpregels lees je alles over de perfecte onderwerpregel voor jouw Valentijnscampagne. Check dit blog dus ook nog even.

Scroll omhoog