Inspiratie: deze mails versturen klanten in de reisbranche tijdens corona

Geschreven door Marissa Reijngoud

We leven inmiddels 6 weken in een intelligente lockdown. Dit zorgt ervoor dat je soms creatief moet omgaan met je communicatie, om te blijven connecten met je klanten. Dit geldt zeker voor bedrijven in de reisbranche. In deze blog laten we jullie zien hoe De Jong Intra Vakanties en Fletcher Hotels dit hebben opgepakt.

De Jong Intra Vakanties

Uitdaging

Reizen naar het buitenland is op dit moment vrijwel onmogelijk. Klanten moeten noodgedwongen hun geboekte vakantie annuleren. De onzekerheid draagt er toe bij dat er op dit moment nauwelijks vakantieplannen gemaakt worden. Hierdoor vervallen ook alle contactmomenten van De Jong Intra Vakanties met hun doelgroep.

Oplossing

De Jong Intra Vakanties is gestart met de campagne: ‘Haal de vakantie in huis’. Ze wilden hun doelgroep laten weten dat ze begrijpen dat ze nu niet bezig zijn met een vakantie. Om toch in contact te blijven, versturen ze vakantie gerelateerde onderwerpen in hun nieuwsbrief, zonder commerciële boodschap. Onderwerpen variëren van bijvoorbeeld tips over fotografie en zoals deze nieuwsbrief met ‘vakantierecepten’. Op deze manier willen ze hun doelgroep toch af en toe een vakantiegevoel geven.

Resultaat

Het doel van deze nieuwsbrieven was vooral het hebben van een prettig contactmomenten met hun doelgroep. Veel vaste klanten hebben in een persoonlijk bericht laten weten de nieuwsbrieven te waarderen. Daarnaast ontvangen ze berichten van klanten die een gerecht uit de nieuwsbrief hebben gemaakt. Daarmee hebben zij hun doelstelling zeker behaald!

Fletcher Hotels

Uitdaging

Fletcher Hotels heeft sinds de uitbraak van het Coronavirus hun hotels, op eigen initiatief, stapsgewijs gesloten. Ondanks de maatregelen voor de horeca, mogen hotels geopend blijven. Hotelgasten zijn welkom in het restaurant en de bar van het hotel met gepaste maatregelen. Fletcher Hotels zag hierdoor kansen om een aantal hotels weer te openen voor gasten die eropuit willen trekken en willen genieten van rust, ruimte en natuur.

Oplossing

Nadat het gelukt is om de hotels gereed te maken op de 1,5 meter samenleving, ontstond de vraag: hoe communiceer je in tijden van crisis dat gasten weer van harte welkom zijn? Ze besloten hun gasten te inspireren met een video van ambassadrice Myrna Goossen en ze te informeren over de maatregelen die ze hebben genomen in de hotels.

Resultaat

De nieuwsbrief heeft veel gasten weer geïnspireerd om te reserveren. De eerste gasten arriveren vandaag, na een sluiting van ruim een maand!

Heb je hulp of advies nodig? Wij helpen je graag met de opmaak van je e-mails, opbouw van campagnes en analyse en advies van voorgaande e-mails. Maar ook als je een andere uitdaging hebt, staan we voor je klaar!

Neem contact op

Geen blog meer missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

  • Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief, ga je akkoord met het Privacy Statement van e-Village en kunnen je gegevens worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Je kunt je hiervoor op elk moment afmelden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bekend van: