Deze modules gaan jou in deze periode helpen

Geschreven door Marissa Reijngoud

Binnen Clang kun je al heel veel om op de juiste manier te communiceren met je klant. Maar wist je dat Clang nog extra modules aanbiedt, zodat je nóg meer met je e-mailmarketing kunt bereiken? Je bepaalt zelf welke modules voor jouw bedrijf relevant zijn en welke je wilt toevoegen in Clang. In deze blog heb ik een aantal modules uitgelicht, die je in deze periode kunnen helpen.

Optimaliseer je mailings door deze te A/B testen

Wat als meer mensen je e-mail openen door een andere insteek van de onderwerpregel? Of dat meer mensen klikken door een CTA button te gebruiken in plaats van een CTA in de tekst? Soms kunnen simpele aanpassingen een groot verschil maken in het resultaat van jouw e-mail, maar van tevoren weet je niet zeker of het werkt. In Clang kun je dit testen en dírect de beste versie versturen naar het grootste gedeelte van jouw database. Met de Smart Run module kun je een A/B test uitvoeren onder een deel van je database (bijv. 10% ontvangt versie A en 10% ontvangt versie B), waarbij de overige 80% de winnende versie ontvangt. Zo zorg je ervoor dat het grootste gedeelte van jouw contacten de beste versie ontvangt en het resultaat zo hoog mogelijk is. Daarnaast haal je hier ook learnings uit voor je volgende mailings om zo je e-mailmarketing nog verder te optimaliseren.

Vergroot je bereik door ook andere kanalen in te zetten

Heeft jouw klant die belangrijke e-mail niet geopend? Stuur een reminder via SMS! Uit onderzoek blijkt dat 98% van alle contacten een SMS opent. Met de module SMS inbound en outbound kun je gepersonaliseerde SMS berichten versturen én reacties op de SMS ontvangen in Clang. Deze reacties kun je weer gebruiken als trigger voor een e-mailmarketing automation campagne.

Maak je kortingsacties relevanter

Met de module Codelijst kun je een unieke kortingscode geven aan je contacten. Via een CSV lijst kun je codes importeren en met een campagne-object kun je de codes uitdelen aan klanten. Met de juiste selectie stuur je deze unieke kortingscode alleen naar klanten die die jij selecteert.

Verstuur je een kortingscode die een korte tijd geldig is? Maak dan gebruik van de module Countdown Timer. Hiermee kun je inspelen op het urgentiegevoel van jouw contact door een Countdown timer toe te voegen aan de e-mail.

Zorg dat je content realtime up to date is

Wil je dagaanbiedingen communiceren? Of veranderen de prijzen van je producten op bepaalde momenten? Zorg er dan voor dat deze prijzen kloppen op het moment dat de klant jouw e-mail opent. Dit doe je met de module RSS-feed. Naast het up to date communiceren van prijzen, kun je met deze module ook het laatste nieuws van een bepaald onderwerp tonen.

Naast bovenstaande modules, zijn er nog meer varianten die jou kunnen helpen om je e-mailmarketing te optimaliseren. Bekijk hier alle modules.

Wil je meer weten over de modules of heb je andere vragen? Wij helpen je graag en staan voor je klaar! Ik heb een vraag

Geen blog meer missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

  • Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief, ga je akkoord met het Privacy Statement van e-Village en kunnen je gegevens worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Je kunt je hiervoor op elk moment afmelden.

Bekend van: