Home Blog Vermelding in Emerce 100 voor Clang en e-Village

Deel dit artikel

Vermelding in Emerce 100 voor Clang en e-Village

Vermelding in Emerce 100 voor Clang en e-Village

Geschreven door Femke van Zelst / 8 juni 2018 / content

De uitslag van het imago-onderzoek naar Beste e-Business Bedrijven 2018 is bekend! Met trots mogen wij melden dat wij wederom een vermelding in de Emerce 100 hebben. In deze jaarlijkse speciale uitgave van Emerce publiceert Emerce hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld. Bekijk hier alle categorieën.

Vermelding Clang en e-Village

Clang wordt in de categorieën E‑mailmarketing software & data en Marketing automation software beoordeeld met vier sterren. e-Village wordt in de categorie E‑mailmarketing bureaus viereneenhalve ster. Wij zijn trots op deze vermelding, net als op de positieve beoordelingen van onze klanten die uit ons klanttevredenheid kwamen.

KTO

Klanttevredenheid staat bij e-Village hoog in het vaandel. Om die reden wordt er sinds 2011 twee keer per jaar een klanttevredenheidsonderzoek onder de klanten van e-Village gehouden. Eenmaal kwalitatief en eenmaal kwantitatief. Onlangs heeft Dorus Huiskes, interim salesprofessional bij e-Village, door middel van telefonische interviews het kwalitatieve klanttevredenheidsonderzoek gevoerd. Hierbij delen wij graag een aantal resultaten.

Het onderzoek

Om de klanttevredenheid te meten wordt er elk jaar een kwalitatief klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door middel van telefonische interviews. Om een representatief beeld te krijgen, wordt er gebruik gemaakt van een gestratificeerde aselecte steekproef. Er zijn in totaal 43 klanten geïnterviewd. Hierbij is onderscheid gemaakt tussen ASP- en FSP-klanten. Bij de ASP-klanten is e-Village een Application Service Provider en heeft de klant enkel een Clang-licentie. Bij de FSP-klanten is e-Village een Full Service Provider en heeft de klant een Clang-licentie en maakt hij gebruik van de diensten van Campaign Services.

e-Village is beoordeeld op de volgende onderdelen:

  • Communicatie

  • Kwaliteit van de dienstverlening en producten

  • Service van Campaign Services

  • Service van de Cliënt Managers

  • Beoordeling van de opstartfase

  • Service van support

  • Kennisdeling

  • Prijs

  • Klantgerichtheid

  • Algemene tevredenheid

92% is het eens met de stelling ‘’e-Village voldoet overall aan mijn verwachtingen’’. Dat is een stijging van 4% ten opzichte van vorig jaar. De drie meest genoemde verwachtingen van de klant zijn:

  1. Goede en snelle support

  2. Pro-activiteit in handelen en advies

  3. Goede en/of stabiele tool

Wanneer we specifiek naar deze verwachtingen kijken, dan heeft e-Village in 2017 beter aan de verwachtingen gedaan dan in 2016. Daar zijn wij heel trots op.

De tevredenheid over de kennis en kunde van e-Village wordt zeer goed beoordeeld. De klanten zijn met name zeer tevreden over de grote mate van technische kennis, Clang-kennis en kennis over deliverability.

Wij zijn trots op deze vermelding, net als op de positieve beoordelingen van onze klanten die uit ons klanttevredenheid kwamen.

Tevredenheid over Clang

Wanneer we inzoomen op de tevredenheid over Clang dan zien we dat Clang bij 98% van de klanten aan de verwachtingen voldoet. Klanten vinden Clang een stabiel, veelzijdig en gebruiksvriendelijk platform.

Sterkste punten van e-Village

De klanten is gevraagd wat het sterkste punt van e-Village is. Hieronder een opsomming van de meest gegeven antwoorden.

  • De kwaliteit en veelzijdigheid van het product Clang

  • De mensen, informele sfeer en benaderbaarheid

  • De kennis en kunde

  • De snelheid van kwaliteit van support

  • De gebruiksvriendelijkheid van Clang

  • De stabiliteit van Clang


Ruimte voor verbeteren

Hoewel we zeer trots zijn op de positieve beoordeling van onze klanten, is er uiteraard altijd ruimte voor verbetering. De uitkomsten van het KTO zijn gedeeld binnen het bedrijf en de actiepunten zijn meegenomen in de bedrijfsplannen. Met de feedback punten van onze klanten zullen wij de aankomende maanden aan de slag gaan, zodat wij met het KTO van volgend jaar nóg beter scoren.

Scroll omhoog