AI inspiratie: Campaign Advisor en Profile Advisor

Start met het opzetten van succesvolle marketingcampagnes met behulp van Artificial Intelligence (AI). Met de introductie van vier nieuwe AI features in Clang, waaronder de Campaign Advisor en Profile Advisor, heb je je eigen virtuele marketing assistent die ervoor zorgt dat je campagnes en verzendprofielen in topconditie zijn.

De Campaign Advisor en Profile Advisor beoordelen elke campagne die je verstuurt en het profiel dat je daarvoor gebruikt. Deze features zullen fouten aangeven en nuttige suggesties bieden. Door de waardevolle tips en adviezen van de Campaign Advisor en Profile Advisor door te voeren ben je in staat het maximale uit je marketinginspanningen te halen.

Wat is de Campaign Advisor?

We weten hoe lastig het kan zijn om de perfecte campagne te maken met de juiste campagne-objecten. Het is heel belangrijk om deze stappen goed te doorlopen, om maximaal resultaat en klanttevredenheid te kunnen bereiken. Zonder een zorgvuldige samengestelde campagneflow, kan dit de reputatie van je merk zelfs schaden. Met de Campaign Advisor geven we je advies en helpen we je om de beste keuze te maken.

Onze Campaign Advisor verkleint de kans op menselijke fouten en waarschuwt je wanneer er stukken in je campagneflow niet optimaal zijn ingericht. Naast een advies, weergeeft de Campaign Advisor ook de status en hoeveel impact het advies heeft op het succes van je campagne. Zie onderstaand voorbeeld ter verduidelijking.

Campaign Advisor en Profile Advisor in Clang

Een van de grote voordelen van AI in marketing automation is dat het de productiviteit verhoogt, zonder dat er extra mankrachten ingezet hoeven te worden. Met Artificial Intelligence hebben marketeers snel toegang tot nauwkeurige inzichten en verbetersuggesties.

Wat is de Profile Advisor?

Marketeers hebben steeds meer klantgegevens tot hun beschikking. Om hier optimaal gebruik van te kunnen maken, moeten zij de technische kant van de data begrijpen. Dankzij AI kunnen marketeers deze data toepassen, zoals het optimaliseren van profielen. Je krijgt diverse suggesties om je segmentaties te verbeteren. Iedere keer dat je dit doet, leert Clang hier weer van en slaat het op.

Elk individu is anders en vindt andere dingen leuk. Om ervoor te zorgen dat de juiste boodschap, op het juiste moment, de juiste ontvanger bereikt is het belangrijk om elk individu ook als een individu te zien en te behandelen. Weg met one size fits all marketing!

De Profile Advisor is hiervoor jouw persoonlijke AI assistent in Clang. Net als de Campaign Advisor beoordeelt de Profile Advisor de objecten binnen je profielselectie en geeft hij hints terwijl jij je flows opbouwt. De feature geeft je tips om je selectie te verbeteren zodat je e-mail naar de juiste groep mensen wordt verstuurd.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van de Campaign Advisor en Profile Advisor?

Het gebruik van deze twee nieuwe features in Clang brengt een hoop voordelen met zich mee. Hieronder hebben we er een aantal voor je op een rij gezet:

  • Realtime verbetersuggesties en tips. Je hoeft niet te wachten op een second opinion.
  • Geoptimaliseerde doelgroepselectie en segmentaties.
  • Verhoogde betrokkenheid van je doelgroep door betere campagnes.
  • Geoptimaliseerde campagnecyclus.
  • Verbeterde klantcommunicatie.
  • Meer gerichte en relevante berichten.
  • Minder ‘’oeps-momenten’’.
  • Verlaging van advieskosten.

Realiseer verbluffende campagnes

Het klinkt misschien gek, maar de sleutel tot het verbeteren van je e-mailmarketing is door fouten te maken, ze te begrijpen én ervan te leren. De Campaign Advisor en Profile Advisor in Clang leren constant en geven je iedere keer nieuwe bruikbare inzichten in je online campagnes en geven je de juiste handvatten om er een succes van te maken. Wil je jouw campagnes en profielen ook slimmer inzetten met AI? Neem dan contact met ons op.

Geen blog meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief, ga je akkoord met het Privacy Statement van e-Village en kunnen je gegevens worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Je kunt je hiervoor op elk moment afmelden.

Bekend van: